CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

BISKUT SUJI !



Salam semua....mlm ni aku plan nak buat biskut, keinginan tu membuak2 once aku tgk buku resepi milik akak aku.. so aku pon start la mengadun resepinya sementara nk g solat aku adun dl..hbs nnt..blh duduk sambil membulat2 kan hehe..well resepi dia senang saja..bg sesiapa yg nak cuba bleh kita kongsi bersama ya :)

Bhn2 :

1- 250 gram minyak sapi

2- 500 gram tepung

3- 200 gram gula aising

4- suji agak2 jak..

cara buat :

campurkan semua bahan and adun sampai sebati..pastu leh bakar dlm ms 30 min around 210'celsius

so pada kawan2 semua selamat mencuba ya..! :)


~nur845~

3 comments:

♥BbNorsalihah♥ on June 9, 2009 at 6:37 PM said...

wahh,rajinnya ko wat biskut nong..
bleyla nie belajar sma ko:)

N-Kh@ir@Ni on June 9, 2009 at 11:01 PM said...

salam B..hehe ya bah teda kerja ni, tgk2 buku resepi, rasa cam senang plak..kbtln bahan2 ada kan naaa apa lg belasah la hahaha.. bleh ba, iAllah ada resepi lg nnt aku kongsi a'..jan khuatir resepi ni aku try dl klu sodap then aku post la haha..k B selamat mencuba ya..buatkan tuk abg tershayanggg hahahaha :p

♥BbNorsalihah♥ on June 10, 2009 at 12:18 PM said...

Klu bhn2 sdh ada,senangla kan..sy pn suka gak wat keja2 kebajikan nie,hehe..tetiba pla,dlula tp skang nie cm malas2 sdh ckit,kehkeh.bah nNt post lg resepi yg besh2 nNt ada masa sy torai pla,hehe..
ko pandai wat kek kukus cokelat?tu pun sodap,sy teringin maw wat tp malas mau kuar p beli bhn2 lg T__T

Post a Comment